Köpvillkor

Allmänt

Vid ett köp via hemsidan så står priserna angivna inklusive moms.. Vi försöker efter bästa förmåga hålla priserna på webshoppen korrekta och uppdaterade. Vi garanterar inte att priserna är korrekta eller att produkterna finns tillgängliga. Vid stora felaktigheter i pris, då det borde varit uppenbart att priset är felaktigt så så förbehåller sig Foderboden rätten att häva köpavtalet.
När du gör ett köp via hemsidan så godkänner du våra köpvillkor, och även Svea Banks villkor.

Fraktavgifter ingår ej i priset för produkten utan tillkommer vid kassan. Fraktavgifterna varierar beroende på hur skrymmande varan är.

Leveranstid: Vi ämnar att kunna leverera inom 1-4 vardagar från leverans, men det kan självklart påverkas av helger, högtider, sjukdom eller liknande.

Fraktkostnader

Vi har en fast fraktkostnad beroende på leveranssätt, ett frakttillägg debiteras på varor som är särskilt skrymmande, behöver skickas separat på egen pall eller av annat skäl är svåra att skicka, gäller frakttillägg för en produkt så står det vid kassan med texten "Minst en av varorna i kundvagnen är skrymmande och frakt samt fraktpriser beräknas utifrån detta.", vi gör vårt bästa för att informera men vi reserverar oss för eventuella fel.

Vi använder en "prisstege" för skrymmande beräkning, med lägre kilo/volympris för frakten. Första steget är 0 - 150kg och därefter en ny nivå var 50kg.

Väljer du att hämta i butik tillkommer ingen fraktkostnad. Med PostNord gäller följande: • Leverans direkt till närmaste ombud eller till din valda adress • Tillgängligt i hela landet, observera att ombud och hemleverans på mindre orter ibland har begränsad utkörning vilket kan påverka leveranstiden.

När paketet har kommit fram till ombudet får du en avisering och kan hämta ditt paket med hjälp av svensk legitimation samt kolli-ID. Vid leverans hem så bärs paketet fram till första hindret på adressen. (ex. bom eller låst port), leverans utan kvittens, innebär att du ej behöver skriva på något.

Returer

Ångerrätt Du har rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar från mottagandet. Du kan antingen skicka tillbaka paketet till oss eller göra ett återköp i butiken. Väljer du att skicka paketet står du för returkostnaden. Har vi redan hunnit skicka varan innan du meddelat oss om eventuell ånger, så återbetalar vi inte fraktkostnaden för varan.
Returen ska skickas till:

Foderboden på Södertörn AB Hantverkarvägen 42 136 44 Handen

Returer gäller EJ på foder, strö, godis eller frysta varor. Om varan du fått är defekt så se punkten nedan.

Reklamation

Om du har fått fel produkt eller en defekt produkt är det viktigt att du tar kontakt med oss så fort som möjligt. Skicka ett mejl till webshop@foderboden.se och skicka gärna med bild.

Övrigt

Vi reserverar oss för eventuella fel eller avvikelser i artikelinformation och produktbilder. Vi reserverar oss även för faktorer utan vår kontroll (Force majoure). Priser och sortiment kan variera mellan webshop och den fysiska butiken. Du är alltid varmt välkommen in i den fysiska butiken där vi kan ge dig mer personlig service! Vi hjälper mer än gärna till så långt vi kan och när vi inte själva kan svara på dina frågor ger vi tips och råd hur du ska gå vidare för att få den hjälp du behöver.

Ej uthämtade paket

Paket som returneras till oss för att de ej hämtats ut hos ombud eller vägrats, debiterar vi en avgift på ursprunglig fraktkostnad + 200:- för kostnad av returfrakt och hantering.

JavaScript seem to be disabled in your browser.

You must have JavaScript enabled in your browser to utilize the functionality of this website.